dimanche 21 février 2010

nice day at the beach






after my earky morning yoga class, i went and spend time at this wonderfull beach, behind where i stay. it is a beach out of town, much more quiet. a few people are swimming naked but it is ok, not that much of nudes!
lot sof birds, lots of waves and some red water form the tea tree oils, they are in flowers so rivers around are red, gold when it get to the sea. just beautifull, it gives energy to walk near the ocean.
Plage en ressource

Quoi de mieux qu’une ballade au bord de l’océan pour se ressourcer, pour être face à la nature ? il n’y a que l’embarras du choix, grosse question : quelle plage choisir pour la promenade, la baignade, le surf ?
Ma préférée reste celle qui est derrière chez Papy Jim. J’aime le trajet dans le terrain de golf abandonné, peuplé de petits kangourous gris et d’oiseaux. J’ai vu un pélican en vol, deux perroquets multicolores et bien sûr des mouettes.
Après les pluies, les rivières sont rouges, chargées du limon et du pollen des tea tree qui sont en pleine floraison.
J’adore ces taches rouges, or dans l’océan, selon les marées, ça change.
A marée basse, on peut traverser l’arrivée de rivière à pied, sans mouiller ses jambes. À marée haute, il y a de l’eau jusqu’à la taille.
J’ai marché, je me suis aussi baignée en cours de route.
J’aime les longues marches au son des vagues qui couvrent le ipod quand elles deviennent énormes.

5 commentaires:

Tessa a dit…

Gorgeous photos! What a fun day. :)

Val's Dragonfly Whimsy a dit…

Lovely pictures - would have been a fun day at the beach - thank you for stopping by my blog and leaving your sweet comment :D

Mary Paquet a dit…

Lila, you lead a most interesting life. I love to travel, so it's fun to hear about your latest trip.

Also, I love your comments on art and dance. Sometimes, simplicity is the most difficult to do.

Anonyme a dit…

Hi Valerie, Wonderful photos and great colors. I live near a beach too, but it's COLD! Something wonderfully mesmerizing about the beach!

magiceye a dit…

peace!